Medewerker met cliënt en familielid

Cliëntportaal Caren

Houd zelf de regie. Ook als u zorg nodig heeft.

Maak kennis met Caren

Voor iedereen is het belangrijk om zelf regie te houden, zeker als u zorg nodig heeft. Ook is het belangrijk om uw naasten te betrekken bij uw zorg. Door gebruik te maken van het digitale cliëntportaal Caren, houdt u die regie en kunt u uw naasten hierbij betrekken. Met Caren kunt u eenvoudig online uw zorgdossier inzien, belangrijke gegevens, zoals afspraken en het cliëntverhaal, delen met Magentazorg en uw naasten toegang geven. 

Caren geeft u de regie

Om inzicht te krijgen in uw afspraken en het verloop van uw zorg, kunt u het clientportaal Caren gebruiken. Met het cliëntportaal krijgen u en/of uw naaste online inzicht in uw zorgplan, de zorgrapportages en de agenda. Ook kunt u uw zorggegevens delen met familieleden en andere naasten. Daarnaast kunt u agenda afspraken delen met Magentazorg. 

Wat kunt u met Caren?

  • Zicht houden op uw afspraken en dossier
  • Uw familie en naasten inzicht geven in uw zorgtraject
  • Bijzonderheden lezen
  • Belangrijke informatie delen

Eigen netwerk opbouwen

Binnen uw persoonlijke omgeving kunt u een agenda beheren. U krijgt inzicht in de afspraken die Magentazorg heeft gepland. Ook kunt u familieleden of andere naasten uitnodigen en de persoonlijke omgeving met hen delen, waarbij u een keuze kunt maken in welke gegevens u wilt delen. Bijzonderheden met betrekking tot de zorg worden gerapporteerd en zijn te lezen in Caren.

De zorginhoudelijke gegevens zijn privacygevoelig. Let daarom altijd op aan wie u welke toegang verleend. U blijft zelf verantwoordelijk voor wie welke gegevens mag inzien.

Hoe krijgt u toegang tot Caren? 

Met de persoonlijke activatiecode die u ontvangt via Magentazorg, kunt u via onderstaande button een account aanmaken op www.caren.nl.

Bent u de activatiecode kwijtgeraakt? Vraag dan een nieuwe code op bij de manager zorg of meld het bij de zorgmedewerker die bij u thuis komt. 

Caren account aanmaken

Heeft u al een Caren account?
Het kan zijn dat u al gebruik maakt van Caren via een andere zorgaanbieder. U kunt dan inloggen op uw bestaande account en rechtsboven in de pagina klikken op ‘Code invoeren’. Daar kunt u de activatiecode invoeren en dan bent u gekoppeld. 

Nieuwe versie Caren 3.0

Vanaf 25 november 2025 heeft Caren een vernieuwd uiterlijk. Caren heeft alle gebruikers hier per mail over geïnformeerd. In deze mails staat informatie, uitleg en video's over wat er nieuw is en hoe het werkt.

Heeft u vragen over Caren of heeft u hulp nodig bij het maken van uw persoonlijke omgeving? Kijk dan eerst op de vernieuwde kennisbank. Komt u er niet uit? Klik dan op de knop ‘Contact’ op de kennisbank om een vraag te stellen via het online formulier. U ontvangt dan per mail zo snel mogelijk een reactie op uw vraag. Ook kunt u uw vraag mailen naar support@caren.nl

Op www.caren.nl vindt u ook antwoord op de meest gestelde vragen. Ook kunt u daar via de ‘Help’ knop, specifieke vragen stellen. U ontvangt dan antwoord via mail.

Vragen?

Neem contact met ons op:

Locaties en wijkteams

U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met een locatie of wijkteam. In het overzicht vindt u alle gegevens.

Medewerker en cliënt lezen een tijdschrift

Klachten & suggesties?

Magentazorg staat voor goede zorg en dienstverlening. Wij willen zorg leveren van hoge kwaliteit. Voldoen wij niet aan uw verwachtingen of heeft u een suggestie? Dan horen wij dat graag.